Inovativní společnost rozšíří svůj výzkum na sběr dat

Společnost, která klientům pomáhá inovovat produkty, služby a business modely prostřednictvím metody Inovačních farem, skoupila firmu, jež poskytuje nové metody sběru dat. Doplní tak své portfolio běžných i speciálních výzkumných metod o nástroj pro sběr, třídění a analýzu informací z českého i zahraničního internetu. Umožní tak těžit z přehledu o tématech klientů ve výrazně širším kontextu.

"Výzkum v našich projektech slouží především jako inspirace v úvodních fázích. Doposud jsme se spoléhali na etnografické metody, které nám umožňují porozumění individuálním motivacím. Amamto navíc dokáže dodat mapu témat, která mezi lidmi existují. Když to zjednoduším, tak Amamto nám dodá šíři a pomůže zacílit na témata, která prozkoumáme do hloubky," říká CEO IdeaSense Rudolf Čihák.

BI software firmy Amamto zkoumá aktuální témata, která jsou probíraná na internetu. Internet obsahuje cenné, ale také zcela nerelevantní informace. Samoučící algoritmy nástroje Amamto nepotřebné zmínky odfiltrují, takže zbudou jenom ty, které mají skutečnou hodnotu. Výzkumník může pak například zkoumat, co lidi trápí nejvíce při rekonstrukci střechy. Je to výběr střešní tašky? Oproti očekávání se ukazuje, že mnohem častějším dilematem je, jak naložit s prostupem komínu nebo jak uchytit solární systémy.

Platforma Amamto dokáže navíc zjistit, jak moc se o téma lidé zajímají, a to podle objemu diskusí na dané téma v daném čase. Tedy lze také určit, zda zájem o téma stoupá či upadá. Amamto generuje přehledné diagramy, díky nimž uživatel získává mapu dílčích témat, které se s danou problematikou pojí. Při analýze konkurenčních značek lze podle jejich rozložení přes konkrétní internetové stránky nahlédnout, kde tyto značky stojí proti sobě a proč. Tyto nástroje tak umožňují hlouběji porozumět jakémukoliv tématu v kontextu.

"Těžko lze najít vhodnějšího partnera pro Amamto než IdeaSense. Naši platformu jsme od začátku vyvíjeli pro porozumění kontextu a inspiraci, která často pramení z nečekaných zdrojů na internetu," uvádí Ondřej Jirkovský, Chief Insights Explorer který bude Amamto nadále řídit jako dceřinou společnost IdeaSense.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor