Čerpací stanice zavádí senzorický marketing

Největší síť čerpacích stanic v České republice pracuje na dalším vylepšení služeb svým zákazníkům. Po modernizaci vzhledu, inovaci občerstvení a proškolování personálu, se nově zaměřila na smysly svých zákazníků. Testuje vhodnou vůni a podkresovou hudbu, která má umocnit pozitivní pocit řidičů z návštěvy čerpací stanice. 

„Naším cílem je neustálé zlepšování komfortu poskytovaného našim zákazníkům. Sledujeme moderní trendy a snažíme se vybrané z nich aplikovat na čerpací stanice. Ty dnes již nejsou jen nutnou zastávkou na doplnění paliva, ale místem k odpočinku, občerstvení a nákupu. Rozhodli jsme se vyzkoušet i takzvaný smyslový marketing, pomocí kterého dále zpříjemníme našim zákazníkům návštěvu na našich stanicích,“ vysvětlil Marek Zouvala, vedoucí odštěpného závodu Benzina skupiny Unipetrol.

Účastníci prvotního testu hodnotili šest variant vůní a stylů hudby. Mezi vůněmi zvítězila směs pojmenovaná Black Tea Fig, z hudby vyšel vítězně popový styl. Nyní se testování přesouvá přímo na čerpací stanice. Do pilotního projektu bylo zahrnuto pět čerpacích stanic - Drahelčice, Teplice, Kladruby, Brno Bystrcká a Praha Průhonice. „Do konce roku vyhodnotíme, jak jsou s novinkou zákazníci spokojení, a pokud se osvědčí, nasadíme ji v celé síti,“ řekla Agnieszka Bobrukiewicz, vedoucí odboru marketingu a dodala: „Během nadcházejících svátků otestujeme také vánoční hudbu a sváteční skořicové aroma.“

BOX – Senzorický neboli smyslový marketing

Cílem senzorického marketingu je navození příjemné atmosféry a vyvolání pozitivních emocí a jejich propojení s konkrétním místem, produktem či značkou. Využívá všech pět lidských smyslů. Zákazník je oslovován nejčastěji vůněmi, zvuky a barvami.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor