Při plánování reklamních kampaní myslete na to, že počet konverzí na mobilních zařízeních v létě roste

RTB House analyzovala kampaně realizované pro své klienty a zjistila, že v průběhu léta se aktivita uživatelů s mobilními telefony a tablety zvýšila o 30 %.

Mobilní telefony se staly nedílnou součástí našich životů. Investice do online reklamy zobrazované na stolních počítačích postupně zpomalují, zatímco množství peněz vynakládané na reklamu v mobilech rapidně vzrůstá.

Podle poslední zprávy z dílny Pricewaterhouse Coopers a Interactive Advertising Bureau nazvané Internet Advertising Revenue Report, vzrostly výdaje na digitální reklamu v roce 2016 ve srovnání s předchozím rokem o 22 % na 72,5 miliard dolarů. Poprvé v historii připadla více než polovina těchto výdajů na reklamu v mobilech, konkrétně 36,6 miliard dolarů (51 % z celkových výdajů).

Letošní léto se také ponese ve znamení trendu posilování vlivu mobilní reklamy. RTB House zjistila, že chytré telefony a tablety jsou zařízeními, která lidé berou do ruky více právě v průběhu léta. Ukazují to interní data společnosti získaná na více než 40 trzích v Evropě, Latinské Americe, Asii a Tichomoří, na Blízkém východě a v Africe.

Počet konverzí z mobilních zařízení v průběhu července a srpna 2016 narostl. Podíl mobilů byl o 27 - 36 % vyšší oproti průměrným hodnotám ve zbytku roku. Mobilní zařízení (chytré telefony a tablety) dohromady vytvořila 28 % celkového počtu konverzí v červenci a téměř 30 % v srpnu (na chytré telefony připadlo 24 % v červenci a více než 25 % v srpnu, zatímco na tablety připadla cca 4 % v obou měsících).

Kampaně v České republice dosáhly stejných výsledků. Počet konverzí z mobilních zařízení rostl v červenci i srpnu 2016. Podíl konverzí z chytrých telefonů byl oproti průměru vyšší o 26 resp. 24 %. Mobilní zařízení (chytré telefony a tablety) dohromady zajistila 20 % z celkového počtu konverzí v červenci a téměř 19 % v srpnu.

“Využívání mobilů narůstá zejména v důsledku toho, že lidé tráví více času venku, odjíždějí na dovolené a podnikají různé výlety. Výkonnostní aktivity s využitím kampaní běžících na více zařízeních mohou zasáhnout uživatele i v případě, že nesedí doma u počítače. Marketéři tak mohou snadno a efektivně načasovat své kampaně a mohou také přizpůsobit vizuály, které se budou zobrazovat,” upozorňuje Michal Drahokoupil, manažer v RTB House.

“Se správnými retargetingovými nástroji mohou marketéři rychle reagovat na chování klienta v různých fázích nákupního procesu. Pokud ví, jaké platformy zákazníci v konkrétní čas využívají, mohou snadno přizpůsobit své kampaně různým kategoriím uživatelů - návštěvníkům, dále těm, kteří mají zájem o konkrétní produkt, i těm, kteří něco už nakoupili. Poté je velmi snadné v nákupní špičce zobrazit konkrétnímu uživateli přesně zacílenou a personalizovanou reklamu,” dodává Drahokoupil.

Trend zvýšeného využívání mobilních telefonů v létě odráží růst mobilního marketingu celkově. Mezi lednem a květnem 2016 bylo na mobilech uskutečněno 19 % konverzí. V roce 2017 tato hodnota vzrostla na 28 %, což odpovídá 50% meziročnímu růstu. Tento trend můžeme očekávat i během letošního léta.

Studie je založena na datech z více než 1 000 kampaní, které používají aukční model RTB, který umožňuje nakupovat a prodávat imprese v reálném čase.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor