ITglosa: Chytré hodinky jako posilovač

S pondělkem je tu další glosa architekta, IT odborníka a novináře Michala Rady. Tentokrát trochu fitness. Většina mužů má silnější pravou ruku. To se možná ale brzy změní. S příchodem chytrých hodinek totiž nastává čas cvičení pro ruku levou.

Chytré hodinky - od geekovských počátků už se dostávají do běžného života. Tuhle jsem seděl na poradě na ministerstvu a zjistil jsem, že jediný, kdo nemá chytré hodinky, jsem byl já. Samozřejmě jsem si hned nějaké pořídil, ale to bych sem netahal. Dnes jsem díky své práci v situaci, kdy mám hodinky dokonce dvoje. Jedny od Apple a jedny se systémem Android, na recenzi mi sem tam přistanou ještě jedny či dvoje navíc. Znamená to, že mi trochu docházejí zápěstí, ale to je věc jiná. Zůstaňme u člověka normálního, který má jen jedny chytré hodinky. Ale zase když už si je koupil, tak je používá opravdu naplno.

Na levém zápěstí (hovořím o většině, jinak leváci, nechť si tenhle článek otevřou třeba ve Wordu a prohodí si slova) máte chytré - a pokud jste si dobře vybírali - tak i hezké hodinky. Jsou propojené s vaším telefonem. Ovládáte s nimi volání, přehrávání hudby, používáte hlasového asistenta, čtete si notifikace, používáte aplikace v hodinkách, zkrátka žijete se svými hodinkami naplno. Tedy snažíte se, ono se totiž už po pár dnech může ukázat, že to není tak jednoduché. Totiž dojdou vám svaly.

Vezměme to od začátku. Pokud nejste jen prostý uživatel, který stejně bude koukat na hodinkách jen na hodinky a sem tam odklepne nějaký ten budík, chcete si je hned ze začátku vymazlit. Nastavit si barvičky, obrázky, ciferníčky, uspořádat si aplikace (kterých nechutně rychlým tempem přibývá, takže můžete s uspořádáním začít od začátku), seřadit si seznamy notifikací, prostě si je přizpůsobit tak, aby právě ty vaše a vámi nastavené hodinky pomáhaly právě vám. No a zjistíte, že nastavování všeho může trvat i hodin(k)y. S chutí do toho, zvedněte zápěstí a začněte. Když už jste unavení, tak dejte ruku dolů a... Ano, hodinky se zamknou, ještě lépe se zruší úpravy nastavení, se kterými jste si hráli posledních 10 minut. Párkrát se vám tohle stane a začnete hledat řešení. Tím je jednoduché položení ruky na stůl. Vypadáte sice, jako v hospodě po 10 pivech těsně před úderem čela o stůl, ale je vám to krásně pohodlné.

Pak začnete hodinky používat. No ráno, přečíst si notifikace, mrknout na maily, na pár odpovědět hlasem, pak si přečíst RSS a zprávy, zapsat si váhu, mrknout na počasí, zapsat si pití, zapsat si cvičení a tak dále, hezky celý den. Pokud to děláte průběžně, tak to jde, ale představte si, že máte čas jen na pár takových okének denně. A zkuste si mít třeba čtvrt hodiny jedním a tím samým způsobem zvednuté zápěstí a neustále ho zatěžovat tím, že do hodinek ještě ťukáte.

Nepočítal jsem to, ale dejme tomu, že udržení svalu je jedna kalorie za vteřinu v první chvíli, samozřejmě námaha svalu s únavou roste a naopak. Denně to tak dá třeba jen jednu či dvě kilokalorie, ale ten boj a ta bolest svalů. Jsem právě ve stádiu zvykání si, no snad to bude lepší.

Já to mám o to zajímavější, protože navíc na hodinkách diktuju spoustu textu, ostatně i kousky mých glos diktuju hodinkám. No a ať už je diktování sebepohodlnější, nadiktovat celý článek je sice super, ale svůj čas to taky zabere. A na mém zápěstí a svalech na ruce už to začíná být znát.

Je tak vlastně nespravedlivé, že žádná fit aplikace nezapočítává práci s hodinkami jako posilovací cvičení. Asi jim to navrhnu.

Ať už s hodinkami, či bez nich, krásný den i celý týden přeje Michal Rada.

 

Autor: Michal Rada