ICT NNIOT NN | B2B NN | CB NN | DC NN |  RC NN |  CW NN |  EW NN | SM NN | ITSEC NN | NETGURU NN KANKRY facebook linkedin twitter youtube

Uvolníme lidem ruce, aby mohli dělat lepší práci, říká šéf divize Canon Business Information Services

Zdlouhavé papírování v podnicích i na úřadech brzy vyřeší digitalizace, která přinese úsporu času, peněz a pracovních sil. Za pár let by se tak kanceláře firem mohly v mnoha procesech obejít bez papírových dokumentů. „Už nyní zpracováváme 70 procent údajů přímo ve formátu PDF, tedy bez toho, abychom museli tisknout na papír. Tento trend do budoucna ještě zesílí,“ říká Antonín Brož, ředitel divize Canon Business Information Services.

Antonín BrožCanon je známý především jako výrobce fotoaparátů, kamer, kancelářských zařízení a tiskových strojů, nabízí ale také řadu moderních služeb pro firmy, úřady a další organizace. Jak k tomu došlo?

Vše začalo akvizicí společnosti Océ CZ v roce 2013, která se už v té době zaměřovala na outsourcing firemních byznys procesů, především těch dokumentových. Díky převzetí těchto aktivit jsme byli velmi dobře připraveni nabízet firmám kvalitní služby v oblastech, jejichž atraktivita v posledních letech rychle rostla. Dnes se o digitalizaci mluví jako o součásti koncepce průmyslu 4.0. O tom, jak dobrá byla počáteční vize i její naplnění svědčí fakt, že naše specializované oddělení Business Information Services má dnes sto zaměstnanců, zabývá se vývojem těchto služeb a poskytuje je po celé Evropě. Zároveň portfolio služeb průběžně vylepšujeme a doplňujeme ho o nové.

Co firmám aktuálně nabízíte?

Základem je digitalizace dokumentových a manažerských procesů, kde jsme schopni zákazníkům navrhnout vhodná řešení a zároveň celé procesy i spravovat. Za tímto účelem jsme před více než deseti lety založili Delivery centrum, které tyto služby nabízí zákazníkům asi ve třiceti zemích Evropy. Služby neustále vylepšujeme a v souladu s nejnovějšími trendy je přesouváme do cloudu, využíváme robotických řešení a umělé inteligence.

O jaké služby jde konkrétně a kdo jsou vaši klienti?

Specializujeme se na několik klíčových služeb. Jde v první řadě o automatické zpracování faktur, tedy jejich roztřídění, převedení do digitální podoby, ověření správnosti údajů, platbu a archivaci. Toto řešení je vhodné pro firmy, které vyřizují více než 25 tisíc faktur ročně. Přinese jim úsporu času, pracovních sil i nákladů a zároveň zvýší efektivitu. Mezi naše tradiční zákazníky v této oblasti patří například logistické firmy, jako je DB Schenker nebo DHL.

Další službou, kvůli níž se na nás zákazníci často obrací, je hromadná zákaznická komunikace. Jde hlavně o velké podniky, které spravují více než 100 tisíc koncových uživatelů. Patří mezi ně firmy z oblasti bankovnictví, pojišťovnictví a z energetického sektoru. Jmenovat mohu například Allianz, Vienna Insurance Group, ČEZ nebo Innogy. Těmto firmám dokážeme kompletně pokrýt jejich komunikaci se zákazníky po několika různých kanálech. Typicky jde o měsíční fakturace, výpisy z účtu nebo marketingová sdělení, které zasíláme nejen v papírové podobě, ale směřujeme je také do e-mailů, SMS zpráv, na webové stránky a sociální sítě.

Našich služeb využívá například i Generální finanční ředitelství. A tak jsme třeba nedávno rozesílali z Delivery centra statisíce složenek pro daň z nemovitosti. Při tak velkém objemu korespondence se hodí naše zázemí, kam patří naše stroje schopné obálkovat až 20 tisíc dopisů za hodinu. Zákazníkovi také dokážeme nabídnout výhodnější sazby poštovného od České pošty.

S jakými dalšími potřebami se na vás firemní zákazníci obracejí?

Poskytujeme také poštovní podatelnu, takzvaný mailroom. U velkých společností, které vyřizují třeba pět tisíc kontaktů denně, ať už skrze dopisy, datové schránky, e-maily nebo telefonáty, jsme schopni zajistit, aby se příslušné informace dostaly ke skutečně kompetentním lidem.

Další možností jsou reprostřediska pro tisk firemních brožur, manuálů či marketingových podkladů. Nabízíme kompletní outsourcing těchto činností, a navíc díky nejmodernějším tiskovým strojům Canon neustále posouváme hranice kvality tisku.

Celé řadě podniků umíme zjednodušit a zefektivnit každodenní fungování také díky profesionálnímu skenování a archivaci dokumentů. Zajišťujeme například hromadné skenování historických archivů, které umíme zdigitalizovat a přemístit z fyzického skladu do digitálního.

Čím se můžete za ty roky pochlubit? Na jaké zakázky jste zvláště hrdý?

Především mě těší věrnost spousty dlouholetých zákazníků, která dokládá, že naši práci děláme dobře. Hrdý jsme ale také na velké věci, které jsme za ty roky úspěšně zvládli. Částečně jsme digitalizovali Památník národního písemnictví, což byla opravdu krásná práce. Ze zahraničních zakázek se můžeme pochlubit třeba digitalizací rozsáhlého archivu rakouské železnice Österreichischen Bundesbahnen. Tehdy k nám každý týden vozily dokumenty kamiony. Podobně úspěšně jsme ale zvládli také například digitalizaci archivu UniCredit Bank.

Jak silnou máte konkurenci v oblasti služeb pro firmy?

Konkurence tady samozřejmě existuje, ale je spíše fragmentovaná. V různých částech širokého spektra našich služeb se tedy potkáváme s různými konkurenty. Naší jednoznačnou výhodou nicméně zůstává fakt, že v komplexnosti nabízených produktů a služeb zůstává Canon naprosto unikátní.

Jaký je podíl vašich služeb na celkových tržbách Canonu?

Asi vás nepřekvapím, když řeknu, že z pohledu byznysu společnosti Canon stále převládá spotřební elektronika. Podíl Business Information Services na obratu Canon CZ ale přesto rozhodně není zanedbatelný. V současnosti tvoří už asi dvacet procent, a navíc má jasně stoupající tendenci. Počítáme, že služby Delivery centra letos porostou o třicet procent.

Kam podle vašeho názoru směřuje korporátní vývoj? Nahradí jednou moderní technologie zcela lidskou pracovní sílu?

Canon logoV některých oblastech určitě. Díky automatizaci a robotizaci jsme už dnes schopni zefektivnit nebo nahradit procesy, které dosud manuálně dělali lidé. V optimální variantě lidé neodejdou, ale mohou se věnovat smysluplnější práci, například kontrole, obsluze nebo vývoji. Účetní nás možná nebudou mít rádi, až jejich původní agendu převezme softwarový robot, který kromě vyšší rychlosti nabídne i nižší náklady a chybovost. Na druhou stranu přece nedává smysl, aby vedoucí účtárny zakládal do šanonu papírové faktury, když může řešit strategické věci. Technologická řešení pomohou firmám snadněji zvládnout jejich expanzi a uvolní lidem ruce pro práci s vyšší přidanou hodnotou.

Obejdou se tedy kanceláře za nějakých třicet let bez papíru?

Já doufám, že to v mnoha oblastech bude i dříve. Myšlenka bezpapírové firmy je stará skoro 45 let. Už nyní zpracováváme 70 procent údajů přímo ve formátu PDF, tedy bez toho, abychom museli tisknout na papír. Tento trend tedy vnímám už dnes a do budoucna ještě zesílí. O tom, jak by mohlo vypadat pracoviště za nějakých dvacet let, ostatně vypovídá náš vizionářský projekt Kancelář budoucnosti.

Antonín Brož

je ředitelem Canon Business Information Services. Na trhu polygrafie a IT se pohybuje již téměř dvacet let. Do firmy Canon CZ nastoupil v roce 2008 a za uplynulou dekádu pracoval v různých divizích společnosti. Má titul MBA i rozsáhlé praktické manažerské zkušenosti. Ve volném čase se věnuje rodině, golfu, cestování a fotografování.

Digitalizace dokumentů 3.0

Digitalizace dokumentů 3.0Pokud označíme pouhé naskenování fyzických materiálů Digitalizací 1.0, pak jsou dnešní možnosti spojené s převodem dokumentů do elektronické podoby minimálně o dvě generace dál. Mezi nejmodernější služby patří například automatické porovnání digitální verze dokumentu s jeho fyzickým originálem.

Tuto funkci nabízí například nový software ScanFlow Compare od Konica Minolta. Ten se vyznačuje rychlostí, spolehlivostí a především jistotu, že text obou verzí dokumentu bude totožný. Umí odhalit a ohlásit sebemenší nesrovnalost, ať se jedná o drobný překlep nebo záměrnou zásadnější změnu. Fyzický dokument přitom stačí jen naskenovat a systém sám provede porovnání jeho obsahu s elektronickou verzí.

Co to znamená v praxi? Originální dokument, například smlouvu, naskenujete a pošlete dodavateli k podpisu. Ten v elektronickém dokumentu provede nežádoucí změnu, podepíše jej a pošle zpět. Vy ale s pomocí automatického porovnání elektronické verze s fyzickým originálem změnu snadno odhalíte.

Více o digitalizaci dokumentů se dozvíte v článku na B2B NETWORK NEWS

Konica Minolta logo

Océ Arizona 1280 GT tiskne plastické obrázky jak z partesu. Canon ji živě představil na Reklamě Polygraf

Océ Arizona 1280 GTLetošní ročník Reklamy Polygraf přinesl spoustu zajímavých novinek z oblasti profesionálního tisku. Canon nás zaujal tím, jak je pomocí plug-inů do Adobe Photoshopu nebo Adobe Ilustratoru možné tisknout neskutečné věci!

Canon CZStánku Canon na veletrhu Reklama Polygraf 2018 letos dominovala nejmodernější 64palcová tiskárna Océ Colorado 1640. Jde totiž o první z nové řady roll-to-roll zařízení využívajících inovativní inkoust Canon UVgel a schopné vytisknout přes metr a půl široké plakáty, venkovní bannery, samolepky či domácí dekorace.

Nás ale neméně zaujala tiskárna Océ Arizona, která umožňuje UV reliéfní tisk na základě navržených tvarů do různých materiálů, a to do výšky až jednoho milimetru nanášené vrstvy. Vnitřní inteligence tiskárny totiž dokáže přizvedávat tiskovou hlavu tak, aby rostoucí reliéf byl podán v maximální možné kvalitě. Tisk je možné provádět z PDF souboru, který designér vytvoří a připraví pro tisk.

Více informací a rozhovor s Peterem Vagou, produktovým manažerem společnosti CANON CZ